Wednesday, April 27, 2016

April, Poetry Month: 30 Poems in 30 Days... (XXVII)




The casual rendez-vous

We met unexpectedly on my campus walk
I had no idea that I would encounter her
on my way to a class of art and a divine talk. 

Her cadenced promenade reflects the rhythm
of a reverie despite the engagement we ever had
for a reason of friendship she did not understand.

My prose is verse to tell her I was able to perceive
love in her eyes, joy for which I denied myself a chance
because her beauty is so fresh, tender like a work of art
I sense her feelings, her heartbeat drumming I can see.

The forbidden rendez-vous occurs in a natural ambiance
where I contemplate her fear vanish with a sweet kiss
and she delivers a silent hug, no one could now resist
the encounter is hard, as if she said "I love you" at a glance. 





Au revoir, mon amie

Au revoir, mon amie
il faut que je parte

je ne dis rien maintenant
je préfère le silence

je te ne reproche rien
j'ai peur de ma chance

mon destin pourra être sombre
la vie ne sera pas facile sous l'ombre

je n'espère qu'un changement
de quelque sort m'apportant le bonheur

jamais rencontré jusqu'à l'heure
je n'espère plus d'être un Hugo surprenant

seulement je voudrais rester
tous près de toi, mais je comprends

— malheureusement — que c'est déjà
trop tard, trop tard, trop tard

pour revenir au moment
où nous pensions à l'amour

dans nos promenades secrètes
dans nos réunions d'amis

et la foule se moque de nous
chaque fois que je dis

"je m'en vais..."
Au revoir, mon amie...





La Única Profesión

La única profesión que no depende del alba
y de sus carreras y de la opinión de terceros
es la de escribir un poema que leído o no por ellos
tenga el éxito que tiene, mas no me digan nada.

Que no discrimine ni el alcalde ni el político
que nunca me dieron trabajo en mi profesión
donde llevo un éxito ganado con mucha razón
pues cada empresa admira mi estudio analítico.

El asunto es que la gerencia del capital humano
sólo cuenta con la calumnia de las bocas insulsas
no sabe identificar al líder sabio y al hombre sano.

Así que para evitar el conflicto y la discriminación
me voy de la ciudad a otra bella en otro continente
allí amarán mi trabajo, mi poema, bien toda la gente.




No comments: