Tuesday, April 19, 2016

April, Poetry Month: 30 Poems in 30 Days... (XIX)




A Man and a Woman of Art

We encounter again in a scene of romance in backstage
a sweet kiss and a tender hug neither in play nor scripted
gives us the sense of being friends in joyfulness.

I think she is the one, she is my pretty girl in art
young woman blending shadows of color in art scenes
created all at once, as if every single element was apart.

The shades nuance a new sunny day extended
my spring and summer, where nothing appends
reveries or daydreams all concatenated at the end
blessed bloom healing its dropped petals amended.

The play ends, skepticism saturates the flamboyant paint
as two dancers dance an ancient song and lovers go to the movies
I discover offstage your gaze and a kiss shines like rubies
and glittery pearls and diamonds cover the empty stage.




Une Méditation Tardive

J'eus une méditation inerte et tardive
je cherchais un amour dans mes rêveries

cependant je ne trouvai qu'une perle d'eau
qui s'en alla loin de mon endroit d'honneur

pour rencontrer une autre réalité, un autre destin
et c'était le même jeu de ma jeunesse

ma première amie perdue à cause d'un camion
ma deuxième amie, mon grand amour, 
perdue à cause d'une balade à moto 

toutes volées par le destin dans leurs propres réalités 
comme celle-là qui fut ma femme
encore est-elle la plus perdue 
dans un monde irrévérencieux

où le feu qui nous avait unis s'éteignit 
avec de l'eau dormante
réveillée d'un retard jamais raconté à quelqu'un.





Ella ha hablado de mí

Ella ha hablado de mí, ha utilizado términos
que yo bien desconocí

ha dicho cosas que nunca creí
y ha dejado entreabierto con mentiras

la falsedad de su mundo sin amor
y el recuerdo eterno de donde crecí.

Ella no sólo ha hablado de mí
también ha hablado de mi madre y de mi padre

y no sé cuántas cosas inauditas haya dicho
y sabiendo que he sabido de sus frases ofensivas

ella ha culpado a su hermana, a su prima,
e incluso a su cuñada

para hacerse la desentendida de que no existió
nada entre los dos, sólo unas cuantas noches de pasión

unas semanas olvidadas y unos meses ya desvanecidos

con el sol salido en madrugada, y sin dolor.





No comments: